Once in a blue moon..
Idag, den 31 augusti, kommer det vara "blå måne". Med andra ord den andra fullmånen denna månad. Detta händer ju inte särskilt ofta, där av uttrycket "Once in a blue moon".
För mig känns detta speciellt och jag vaknade med ett extra "pirr" i kroppen. Även min annars så buttra katt har varit kelig och social dag.
Är det någon som tänker hitta på något extra speciellt? :)
Ska nog tillägga att detta är min första inlägg så om jag gör något misstag eller placerar detta i fel kategori ber jag om ursäkt!
Jag vaknade också upp med en särskild pirrande känsla idag - jag har haft samma känsla i händerna precis som när jag är nykär. Det känns som en mycket speciell dag! Min pojkvän jobbar kväll idag så då ska jag njuta av en cirkel och genomföra Drawing Down The Moon. Det kommer bli fantastiskt!
Även här har det pirrat ända sedan igår. Månen har varit så vacker. Men åkte på feber och förkylning så pallar inte att göra något idag =/ ska se på månen ikväll om jag kan (molnigt nu) och kanske meditera lite om jag orkar.
Här blir det en måncermoni i min ensamhet. Ska även passa på att rena mina kristaller under natten.
Har även jag kännt mig lite extra glad idag och haft mycket roligt att skratta och skoja om under dagen 
# 2 Krya på dig, Babydragon! Ibland är det bara skönt och vara under månens närvaro. Hoppas den ger dig nya krafter så du blir frisk snart 
#3 Bra att du påminde mig. Borde lägga ut min tarotlek i månskenet. Har sån tur att det skiner rakt in i mitt kök på matbordet
och min lilla buddha som har en spell på sig 
Tack så mycket, ska nog ge förkylningen på moppo.
Det var verkligen en fantastisk måne i natt! Precis som TS var mina katter väldigt goa och lekfulla. Ingen av dem ville gå in, utan fortsatte bara rusa omkring i trädgården bland buskar och blommor i måskenet. Det var ju nästan ljust ute! Jag blir likadan själv. Kan inte gå in. Både jag och pojkvännen var ute halva natten, han med sin kamera, febrilt fotograferande, letande efter den perfekta inställningen till ett månfoto. :) Jag vandrade mest runt bland äppelträd och kaninburar och kände mig ömsom rastlös ömsom lugn, men inte trött. Månen har alltid påverkat mig, gjort mig rastlös, glad, pirrig, pigg osv. Vet inte varför,. är väl eg inte särskillt spirituell av mig. Men kan jag vara utomhus ( gärna bland träden eller ute i en roddbåt på sjön ) när det är fullmåne och stjärnklart, känns det nästan "magiskt"! :D
Ha en trevlig helg alla!
Jag började förbereda inför min måncermoni vid solnedgången och redan där kändes kvällen magisk då det var en stor regnbåge över hela himmlen.
Sedan gjorde jag en cirkel med hjälp av stenarna och satt där och mediterade. Sjöng sedan för gudinnan och la sedan lite tarotkort inför september månad. Innan jag avslutade cemonin så bad jag om gudomarnas visdomar som jag skulle ha med mig. Hällde i stearinet i vattnet bland kristallerna och då stelnar det direkt och blir som figurer man kan tolka.
Så blev min kväll
Hoppas ni alla andra fick en perfekt kväll!
Bild på regnbågen.