Bokcirkel?
Hej!
Jag har lånat några spännande böcker om wicca och av wiccaner. eftersom jag är ny undrar jag om någon fler som är nyfiken på de öckerna skulle vilja ingå i en bokcirkel där vi tar ett kapitel i taget och sen pratar om dem?
Den första är Scott cunningham: Wicca
Den andra är the Spiral dance av starhawk
Menar du wicca for the solitary witch? Eller den andra i serien? Om den första så är jag gärna med! Har hållt på med wicca sen 98 och faktiskt helt lyckas missa att läsa den….
Me. Myself & My Sims
Typisk så ser man inte texten. Den är på svenska i allafall!
Det är den svenska översättningen av den boken har jag för mig?
Den har jag hemma och kan vara med på det =) var så länge sedan jag läste den.
Har båda böckerna så jag kan vara med
Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!
Menar du då första utgåvan av spiral dance? Jag hittar bara
Spiral dance the - 20th Anniversary: A Rebirth of the Ancient Religion of the Goddess: 20th Anniversary Edition
Visserligen tar hon upp hur det utvecklats de 20 åren sen hon gjorde den men det mesta skulle vara som den första 
Men biblioteket har inget som vanligt 
Kul initiativ! Läste dock Cunningshams bok för inte så länge sen och läser just nu på hans uppföljare, Living Wicca, Spiral dance har jag inte, annars hade jag gärna hakat på :-)
Some BlueRain skriver så finns det en fortsättning: Living Wicca. Men den är (ännu) inte översatt till svenska!
Me. Myself & My Sims
Jag skrev på detta forum på facebook och vi kom fram till att vänta med wicca boken tills oktober.
Låter kul och framför allt hur andra ser på saker och ting vad gäller böckerna. Om det finns plats för en till så är jag på 
ja då, ju fler destu bättre!