Wicca iFokus

Wicca

Etikettallmänt
Läst 1623 ggr
[MoonTara]
2012-08-31 14:30
3

Hej! :)

Hej alla wiccaner! Jag hittade inget ställe där man kunde säga hej och visa att man finns så jag ber om ursäkt för att jag skapar en hel tråd för det.

Jag kallas MoonTara och har varit solitär wiccan i lite över 10 år nu tror jag det blir, men mer aktiva oh mer passiva perioder (då jag har haft för mycket annat för mig såsom plugg och så vidare).

Jag snubblade över det här forumet ganska nyligen (passande nog inför fullmånen!) och måste bara säga, trevligt initiativ! Ska bli kul att få lära känna er!

Blessed be! ;)

BabyDragon
2012-08-31 14:49
1

Hej =) vad roligt att du hitta hit! Det är nog bra med en hej tråd =)

BabyDragon kommer från att min mamma kallade mig drakunge en gång när jag var liten, då jag alltid älskat drakar. Det fastnade Glad

Själv har jag bara varit utövare ett par år men redan haft en passiv period p.g.a. olika faser i livet. Men nu är jag redo att ta mig tillbaka och det är skönt att detta forum äntligen kommit ^^

[MoonTara]
2012-08-31 14:53
0

Hej BabyDragon, vilket sött namn! :)

Glömde skriva att Tara syftar på Green Hill Tara på Irland som var en religiöst och politisk centrum under den gamla keltiska perioden. Tara var en modergudinna. Det finns också en Green Tara inom Hinduismen som är väldigt spännande och intressant men jag tänker på den första gudinnan.

Hoppas att fler vågar presentera sig! ;)

BabyDragon
2012-08-31 14:56
0

Det finns en tråd som är dold som man får säga till om att man vill vara med i där vi presenterar oss lite och var vi bor. =) Så det är bara att hojta i översta tråden så du kan lägga till där med.

[MoonTara]
2012-08-31 14:57
0

Tack för tipset, det vill jag gärna! :)

Silent_Hill
2012-08-31 15:40
1

Hej och välkommen! Glad

Jag tycker det var ett väldigt trevligt initiativ av dig att hälsa lite, så det är absolut ingen fara att du startade en tråd för det.

Jag har själv varit wiccan i 11 år Glad

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

thinkerbell
2012-09-02 12:25
1

Hej och välkommen! Så roligt att du hittat hit =D.

Ria74
2012-09-02 14:51
1

Jag lånar din tråd och passar på att säga hej även jag. Wicca sen 20 år tillbaka och glad att jag hittade hit till detta forumet Glad

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

BabyDragon
2012-09-02 15:14
0

Kul att det är så många som hittat hit på den korta tid den funnits =) Hej på dig med Ria74

Silent_Hill
2012-09-02 17:46
0

#7 Hej och välkommen hit, du med! Glad

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

thinkerbell
2012-09-03 15:31
0

Välkommen Ria74, superroligt att så många hittat hit som sagt!

KallaMigMimmi
2012-09-04 18:22
0

Hej kallamigmimmi:) jag hittade presis hit, har aldrig hört om Wicca förut men det som skrivs intresserar mig mycket. Jag har alltid varit mångalen;P och brukar vara ute och springa efter kl12 på natten när det är fullmåne!och sen efter fullmåne är all min energi slut:(har alltid funderat över varför jag påvärkas så mycket av det, hoppas hitta svar på det här:) May the force be with you*

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW