Samhain/Hels afton/Alvablotet
Det börjar närma sig Samhain eller vad ni väljer att kalla det för, andra mer svenska namn är Hels afton eller Alvablotet ….
Ett tips för dig som arbetar med dig själv… skaffa en liten låda, hur stor avgör du själv… och precis på samma sätt som man skriver ner goda, positiva händelser… skriv ner det som är negativt. Anledningen till att jag använder en låda är att ibland är det mycket att skriva och ibland räcker det med några ord. Datera varje lapp du skriver och en tid före Hels afton går du igenom lapparna du skrivit…. en del av dem kommer du att inse att det egentligen inte var något speciellt och är bara att lägga åt sidan men du kan även hitta det som upprepar sig eller är lite allvarligare… upprepar det sig kan det vara ett tips på något du behöver arbeta med och kan vara det du ska jobba med under året som kommer om det är något som känns allvarligt eller viktigt är det oxå något att fundera över. Resten av lapparna brukar jag bränna under en ceremoni på Hels afton …
Jag kommer att ha en ritual för Hels afton den sista oktober med start kl 20.00 över nätet är det någon av er som är intresserad av att pröva på en onlineritual är ni välkomna till nerthus.n.nu under fliken ritualer kontakter m m
- Redigerat 2022-04-15 21:06 av Niklas
Jag kommer att vara där :)
Jag älskar Samhain! Favoritsabbaten för mig. Ser fram emot den varje år och kan spendera timmar med att planera den. Som vanligt har jag massor med planer och ser fram emot ett par av mina traditonella inslag också.