Skriver ni egna spells?
Eller tar ni från böcker m.m.?
Lite nyfiken av mig
Själv skriver jag oftast egna, om man inte hittar en riktigt bra som känns ända in som man vill prova.
Jag skriver alltid mina egna. Jag tycker att ska man utöva magi så bör man också kunna veta hur man bygger upp en egen spell. Helt okej att hitta inspiration eller ta delar från andra. Men att kopiera allt rakt upp och ner utan att bifoga något eget för att anpassa efter ens egna behov och önskningar passar åtminstone inte mig 
Tycker också att man ska skriva egna. Dock har jag inte skrivit nå egna en, då jag har 0 i fantasi, eller ja jag vet inte riktigt hur jag ska skriva en spell.
Äring och Fred.
Ha en fortsatt trevlig dag.
Med Vänliga Hälsningar Veronica.
**
**
Vi kanske borde ha en Spell verkstad? =)
Ja varför inte? :)
Äring och Fred.
Ha en fortsatt trevlig dag.
Med Vänliga Hälsningar Veronica.
**
**
Jag skriver alltid eget, men jagbrukar googla runt lite för att få inspiration, och ibland hittar jag en fras eller ett litet stycke jag tycker passar in, och så tar jag det :)
Jag brukar sätta mig i halvt meditations tillstånd och sedan fokusera på det jag vill göra/ uppnå. Vilka/vad som ska hjälpa mig dit och vad jag känner inför dem. Detta gör jag i en cirkel som skydd/arbetsrum =)
Jag hämtar gärna inspiration från redan skrivna ramsor, men ändrar om lite så de passar min person och syfte :-) Det är så det brukar bli för mig som aldrig hänger med i almanackan och därmed sällan hinner nåt mer avancerat (!)
Ser inget fel i att kopiera rakt av heller, bara jag verkligen känner vad texten innebär, vad den betyder, så att jag känner att det händer något inom mig under ritual/ceremoni :-)
Jag skriver oftast egna men känner lite som med låttexter. Ibland hör man en som verkar handla helt och hållet om en själv, och man önskar att man skrivit den själv ni vet?
Jag känner att om jag tar någon annans text så är den ju ursprungligen skriven för ett syfte som troligtvis inte är identiskt med det syfte JAG har, men att när JAG använder den och tolkar den på MITT sätt så funkar den lika bra för mitt syfte :).
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har kommit på en sak som jag har börjat göra. Har ni sett Tangled (Rapunzel)?
Det finns en healing besvärjelse sång i den som tilltalar mig mycket. Den sången använder jag ofta för små böner/rening mm. Byter ut ord mot t.ex. Water gleam and glow, let your spirit shine. Remove what has been tainted….. etc.
#9 Älskar den filmen! Kan se den hur många gånger som helst utan att tröttna, haha ;-)
Vilken bra idé, inte tänkt på att hitta ramsor i filmer förut! :-D
Heej :-) jag är nybörjare inom området och vill så gärna sätta ihopa mina egna spells, men har ingen aning om hur jag ska göra det, eller vad man ör tänka på med färger, örter, ljus, ja allt, hade varit super snällt o ni kunde hjälpa mig, har precis fått 2 kattungar och vill göra någon protection spell för att skydda dem, vill inte heller skada dem om jag gör fel, inte i något sammanhang inom någon spell såklart ! Jag är 14 år, nybörjare, och vill lära mig mycket och göra rätt från början !! :-)
#11 Hej =)
I denna video kan du se hur man gör protection popets (skydds dockor). Hon som gjort den är jättebra på att förklara så kolla gärna hennes videos. Dem är dock på engelska.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad bra jag la in allt utom videon :P
#15 Den har jag inte sett än, men vill verkligen göra det - och den där andra Snövit-filmen, tycker om när gamla sagor blir moderninserade, kanske för att kvinnor numera oftast görs lite tuffare ;-)
Hej
vill bara tillägga en sak om att skriva egna spells eller inte. Tycker väldigt mycket om att skriva egna spells och så också men försöker även använda spells och ritualer som jag finner i böcker eftersom jag har läst att om man använder ett(en?) spell som har uttalats många gånger förut får man även kontakt med den energin som har använts i tidigare ritualer…
Jag tror det var i den första boken av Thea Sabin som jag läste det :)
//Opolitlo
Och så kan besvärjelserna tappa kraften om de blir offentliga.
den sidan av argumentet hade jag inte tänkt på!
Tack :)
Jag föredrar även att skriva egna, har dock endast skrivit två än så länge. En viktig sak enligt mig är att din spell ska kännas personlig och äkta. Försökte i början tvinga fram en spell, den blev misslyckad.
För mig är skrivandet tidskrävande men roligt.
Ser dock inget fel i att inspireras och att kanske använda någons annan (använder Sappos bön Ttill Afrodite när jag ibland när jag ber till henne (Afrodite)) så länge man är medveten om sin egen tolkning och ej påstår att det är ens egen.
Alla är olika så vissa saker funkar för vissa, men ej för andra. Är verkligen som musik….

Det beror på vad den ska användas till. Vissa gamla besvärjelser är så kraftfulla att det knapt är någon ide att göra nya. Andra gånger vill jag ha en som passar precis in på det jag ska göra utan att blanda in andras energi och tankar och då gör jag en ny.
Skrev en tre dels följetång om att göra egna besvärjelser och ritualer på min blogg: http://lunaetredecim.wordpress.com/2011/12/12/att-skapa-sin-egen-trollformelritual-del-1/