Rädda vargen
Idag har miljöministern bestämt att vargstammen, som redan brottas hårt medd inavel, ska halveras till endast 180 stycken!
Detta är nog isåfall sista droppen för Vargen i Sverige. Det gör mig så ledsen och förbannad! 
http://na.se/nyheter/sverige/1.1849467-regeringen-max-180-vargar-i-sverige
Naturen ska få sköta det där själv! Fattar inte varför människor ständigt får för sig att lägga sig i det Naturen har tagit hand om helt på egen hand lååångt innan människorasen ens var påtänkt!!
För att de är för snåla att skaffa riktiga staket för att skydda sin boskap =(
Människor har INGEN RÄTTIGHET att bestämma hur andra djur ska leva. De kan ju "skjuta sig själva" istället. Blir så förbannad!!!
vad jag tycker är helt sjukt är hur otroligt likgiltiga svenskarna i allmänhet verkar vara till miljöministerns uttalande. när jag läste om det i dn tänkte jag "nu blir det ett jävla liv", för jag själv tyckte att det var ett fullständigt oacceptabelt ställningstagande av miljöministern, men det blev det inte! naturskyddsföreningen kritiserade naturligtvis, men jag har inte hört eller sett en enda "vanlig" person ifrågasätta miljöministern eller kritisera rovdjurspolitiken.
bryr sig folk verkligen inte om att den svenska regeringen fattar beslut som i praktiken leder till att arter utrotas? eller har man fallit så komplett för antivarg-lobbyn att majoriteten verkligen vill bli av med vargen?
Det här är ett ämne som gör mig helt tokig. Jag kan knappt diskutera det, för jag blir alltid så arg. Det är sorgligt hur korkad större delen av mänskligheten faktiskt verkar vara!
Det hela sitter ju i girighet, och hade varghatarna åtminstone haft "vett" nog att erkänna det så hade man kanske kunnat föra en diskussion med dem, men istället kan de komma med idiotiska argument som att varken är skitfarlig. De allra dummaste säger till och med att "de kommer att komma in på våra gårdar och äta upp våra barn". Då är det liksom ingen idé att säga något mer, bara att sucka och gå sin väg.
Det är väl allmänt känt att t.e.x björnen är mycket mindre skygg än vargen? Men björnen har ju människan användning för, så det är klart att den fåt vara kvar.
Vissa säger att vargen tar deras jakthundar, men jag undersökte det där lite för ett tag sen och det är otroligt många fler jakthundar som alltså blir skjutna av jägare än som blir dödade av vargar. Och ännu fler är det som blir påkörda. Men då är det ju människor som bär skulden, och de är ju mycket mer värda än både hundarna och vargarna och faktiskt alla andra djur. Bah!
Sen förstår jag inte hur människor kan anse sig ha rätt att skjuta de vargar som går i "deras" skog. För att de liksom inte såg skylten för privat område då eller?
Människan vill ha allt för sig själv, och så fort de skymtar minsta tecken på att vara tvungna att dela med sig så ska det skjutas hejvilt. Patetiskt.
#5 till dem som hävdar att vargarna kommer komma in i tätorterna och döda barn kan man visa statistik. det biter inte på alla, men vissa.
Håller på att skapa en namninsamling mot detta. Det enda som behövs nu är en email adress till Miljöministern. Har skickatt ett meddelande där de inte visar mailadressen så får se om man får något svar. Annars får jag skicka det till Centerpartiet
Nu är namninsamlingen startad. Gå gärna in och visa stöd. Dela gärna så långt nu vill.
Usch vargen var här innan männsikan de som flyttar dit där det är mycket varg borde själva ha i ansvar att fixa ordentliga staket, fasen heller att vargarna ska skjutas för deras lathet
Skrivit under namninsamlingen
Alltid Oavsett
Påskrivet och delat på Facebook!!!
Delade i en grupp för att just rädda vargen i sverige, får hoppas det ger något (:
Alltid Oavsett
Tack så mycket =) har skrivit till wwf och naturskyddsföreningen för att se om jag kan få in den på deras FB sida. Hoppas på svar =)
Jag har skrivit under, delat på twitter och facebook och tänker lägga upp länken på min blogg också!
http://tikansskriverier.wordpress.com/2012/10/25/radda-vargen/