Wicca iFokus

Wicca

Etikettallmänt
Läst 2307 ggr
BabyDragon
2012-10-29 19:12
0

Beskydd

Under natten var jag på akuten för plöttslig allergisk reaktion på nötter, icad blev vi krockade. Kanske borde köra någon sorts skydds spell. Några tips =)

Bara Anna
2012-11-01 18:36
2

Jag kan se flera olika möjligheter här:

1. Först och främst: Se till att jorda och centrera så att du har fötterna på jorden och är väl placerad att lyssna på din kropps signaler, inklusive intuition och 6e sinne.
  2. Bubbla: Skapa en skyddande ljusbubbla omkring dig för att negativa energier skall ha lite svårare att nå dig
  3. Glöm inte att andas! Ibland när allt händer som på beställning så kan vi bli så fast i det att vi glömmer att andas och blir stressade bara av det….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

BabyDragon
2012-11-04 16:52
2

Ska ta och grunda mig ordentligt (mer än vanligt). Och se över mitt skydd. Det kanske behöver en mer djupgående koll på den. Känns som att det behövs efter en stökig vecka. Hoppas på en bättre snällare vecka =)

[stass]
2012-11-05 21:07
0

Det som fungerar för mig eller som jag använder mig av är häxflaska hemma. Salt skrubb (2tsk salt + 2tsk bikarbonat/bakpulver) skrubba huden 1 gång i veckan. Rönn kors vid säng och ingång.

BabyDragon
2012-11-06 09:06
0

#3 Är det ett kors gjort av rönn då?

[stass]
2012-11-06 09:26
0

Ja, lindat med rött ullgarn, googla det så finner du fina :) Jag har gjort sådana som är lindade en bra bit och inte bara lite där pinnarna möts. (Jag har en bild på min blogg inte menat som bloggmarknadsföring, bara om du vill se hur de ser ut)