Wicca iFokus

Wicca

Etikettnaturen
Läst 1974 ggr
wingren
0

Vilda djur

Hej, vet inte om detta är rätt forum eller riktigt hur jag ska förklara detta eller om det ens har något med det övernaturliga o göra. Men iaf, nu till saken. Den senaste veckan har jag sett otroligt många vilda djur, först trodde jag det var på grund av älgjakten, men den är ju slut(?) och det har inte bara varit älg jag sett. Jag bor i ett samhälle som vilket annat och det finns inte ovanligt mycket vilt här o inte heller något speciellt reservat eller mycket skog.

Vet inte vilken dag det började eftersom jag inte började tänka på det fören i fredags. I torsdags såg jag tre hjortar, i fredags en älg, i lördags en älg samt en hare som jag var nära o köra över. Igår var jag inne det mesta utav dagen så då såg jag inget (vad jag vet) och ikväll var jag nära på att köra på en räv. i mitten på förra veckan men minns inte vilken dag var jag även nära på att köra över en katt. Som tur är har både jag och djuren klarat sig. Men jag tycker det är väldigt…. ovanligt eller vad man ska säga.

Älg har jag bara sett två gånger tidigare och det var mitt i skogen, långt ifrån dessa två ställena, som för övrigt är skilda åt och inte nära varandra.

Hur som haver, kan detta betyda något? Tänkte posta det i andra "mediala" trådar eftersom jag inte riktigt vet vart jag ska vända mig. Funderar fortfarande på om det är någon signal inför något, ett tecken eller bara slumpen och tillfälligheter.

Tacksam för svar.

Silent_Hill
0

Det där låter intressant. Eftersom det är en upprepande händelse så kan det mycket väl vara ett tecken på något. Exakt vad kan ju vara svårt att veta och det är ju den som upplever som står närmast svaret.

Ska man gå in på djurens andliga betydelser så står ju hjorten för näring, omvårdnad och kärlek.

Haren - Intuitiva meddelanden, snabbtänkt, intuition och mänsklighet.

Älg - Stolthet och beslutsamhet.

Räv - Slughet, observation och instinkt

Katt - Oberoende, magi och överflöd.

Det är ju inte säkert att det har något att göra med det heller. Men det kan kanske vara en sak man kan ha med i tankarna.

Vet dock själv av egen erfarenhet att djuren mycket väl kan ge tecken om dom visar sig väldigt ofta.

Hoppas du finner någon lösning och svar i det! Glad

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

scheindel
0

det kan ju mycket väl vara något slags tecken, men jag är ett stort fan av att leta "världsliga" förklaringar, så här är lite du kan fundera över: finns det gott om fruktträn i närheten där det fortfarande finns fallfrukt? nu börjar det så smått bli svårare att hitta mat ute i naturen och våra samhällen erbjuder ofta bra ersättningar för många djur. sopor är en som t ex uppskattas av rävar om de kommer åt dem, komposterade grejer gillas av många och t ex gamla äpplen som ligger och skräpar är goda för t ex älgar och rådjur. de flesta villaägare har väl tagit bort fallfrukten vid det här laget, men åtminstone här växer det en hel del vildäppelträn som ingen riktigt bryr sig om att "städa" under, inte minst i utkanten av stan. fundera också på om någon lägger ut matrester eller torrt bröd någonstans. det är sådant man inte alltid lägger märket till om man inte letar, men jag som har glupska hundar har lärt mig att det inte alls är ovanligt att det ligger mat undangömd i buskage även inne i villaområden.

wingren
0

Hej! Tack för att ni tagit er tid att läsa och svara :)

Silent_Hill, känns som att alla djuren har så olika betydelser, jag förstår varken in eller ut. Tack för att du letade upp betydelserna men som du säger, är det väll jag som är nyckeln till det hela. Tyvärr ^^

scheindel, har också tänkt på detta. Men borde det inte varit så alla andra år med? Sen har vi runt 5-8 grader på dagarna här så gräs och sådant har inte fryst sönder än och alla löv har inte falnat av. Bor i halland och det är inte direkt känt för sitt rika djurliv. Ska kolla runt lite o ta en kik.

Har fått tips om att gå ut i skogen och fråga den "vad den vill", tänkte om ni kanske vet hur man då går till väga? Spelar det någon roll i vilken "skog" jag går i? kanske en dum fråga men jag är inte så haj på detta om man säger så. För har inga direkta skogar här, det är väll mest.. Små vägar o ängar med lite träd runt om ^^ Men det kanske fungerar ändå?

Och vad frågar man en skog? Ska man prata högt eller lågt eller bara tänka det till skogen ?

BabyDragon
0

Naturen måste ju inte vara en skog. Men kan du hitta en träddunge vid en grusväg och kanske några åkrar runt så kan du ju fråga där. Tycker det låter som en bra ide. Men ta dig tid och lyssna efter svaret. Sätt dig ned, luta dig mot ett träd kanske och vänta. Naturen kan inte alltid svara så snabbt eller på sätt som man väntar sig =)