Hjälp till bokblogg
Hej, så vitt jag har förstått är det många här som gillar böcker ;-)
Nu är det så att jag har en bokblogg där jag skriver recensioner, till en början försökte jag behålla fokus på endast wicca, men eftersom det är så sällan jag kan lägga pengar på såna böcker (de finns ju inte ofta på biblioteket) har det även blivit lite annat (ni kan kolla bland kategorierna vad som hittills blivit recenserat).
Men det kan ibland gå långa perioder då inget alls blir recenserat, så att bloggen bara ligger där utan att det händer något, och det tycker jag är lite trist … Så jag undrar helt enkelt om det finns någon här inne som skulle vilja dela bloggen med mig? Jag tänker mig 2-3 stycken bara, iaf så att vi inte blir mer än 5 stycken, tänker att det kanske blir lättare då att komma överens (funderar på att skapa en facebook-grupp där vi kan lättare kan meddela varandra) ;-)
Du som är intresserad får dock rätt så fria händer tänker jag (jag tar gärna emot förslag till ändringar mm), och det gör inget om samma bok blir recenserad flera gånger, olika syn på saker och ting är ju aldrig fel. Ett plus om du är bekant med wordpress, men inget krav.
Just nu heter bloggen Tikans bokrecensioner, men både namn och adress behöver givetvis ändras om någon skulle vara intresserad att hoppa in i bloggvärlden tillsammans med mig :-)
Ni kan kolla bloggen HÄR, innan ni bestämmer er (jag söker någon som verkligen är seriös alltså, inte som en kul grej att hoppa på och sen tröttna). Tänkte hålla frågan öppen månaden ut, om inte alltför många blir intresserade med en gång ;-)
Mvh Tika BlueRain
Kanske ska tillägga att jag inte lagt ut frågan bara här, den finns på båda mina bloggar samt på Facebook också, så jag kan få svar på annat håll också :-)
Bokbloggar är underbara tycker jag, där flera böcker än bara de som hypas mest just nu får komma fram i ljuset och man kan få många bra tips. Jag läser massvis och skriver själv, har nyss gett ut min första bok (vore förresten väldigt roligt om du ville recensera DEN, hehe). Jag hoppas verkligen att du hittar bra Medarbetare. Jag har tyvärr inte tid som det känns just nu, då mitt skrivande tar upp mycket tid. Lycka till i alla fall =).
Jo just det, min bok heter Att falla vackert - Beslut =D.
Jo jag skulle ju kunna vara med och hjälpa. Läser hela tiden och det har blivit mycket wicca böcker på sistonde. 
Jag skriver också en hel del själv, det som är klart är noveller och Dikter som finns på blogg men som jag håller på att göra en egen hemsida till.
#2 Sökte rätt på din bok och den verkar väldigt intressant! Sparade den bland mina bokmärken tills jag fått in lite pengar att köpa den för ;-)
Jag ger mig själv fullt upp genom att ha tre olika bloggar att pendla mellan! Bookiecookiez är en blogg som en annan författare (som skriver om vampyrer) har startat för ca ett år sen, där vi är flera stycken som delar bloggen. Grundtanken var att var och en skulle recensera endast sina favoritgenrer. Själv recenserar jag fantasy där, så jag skulle kunna skriva om din bok på den bloggen sen, den når ut till ganska många människor :-)
Hur som helst, så upptäckte jag genom den bloggen att det blir betydligt lättare med Medarbetare, om man själv inte har så mycket tid brukar det alltid finnas någon annan som har det, så att bloggen inte "dör" :-)
Jätteroligt att få "träffa" flera som skriver själva, #2 och #3!
#3 Tack för att du kan tänka dig att ställa upp! Har hittills bara fått svar från en till, som möjligtvis kan, men hon behöver fundera lite till .. Jag skickar min e-mejl till dig privat, så kan jag skriva mer via mejl hur jag har tänkt mig det hela :-)
Har läst några av dina dikter på din blogg, de är väldigt fina! Kul att du gör en hemsida åt dem :-)
Vad roligt att den verkar intressant! Lova att höra av dig när du har läst den, och säg vad du tycker =D.
#5 Ja, det gör jag absolut! :-)
http://bokkitteln.wordpress.com/
Länken till nya versionen av bokbloggen, som nu heter Bokkitteln! :-)
Frågan om fler medlemmar står ännu öppen :-)

Jag är sugen men jag läser så lite! :)
#8 Du får gärna vara med, ju fler vi är desto mindre behöver var och en läsa ;-)
Behöver bra din e-mejl så jag kan skicka inbjudan (finns också en facebookgrupp att gå med i nu, där vi lättare delar med oss av info: http://www.facebook.com/groups/bokkitteln/ )
jag är gjärna med! skriver egna böcker osv :)
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
#10 Jättekul, du är varmt välkommen! Skickar ett pm till dig :-)