Wicca iFokus

Wicca

Etikettredskap-och-altare
Läst 2836 ggr
catha
2012-10-03 12:26
3

Hösttips

Så här års brukar det vara dags att höstpynta Altaret och att använda sig av löv är något som jag tycker är fint. För att få löven att behålla både färg och form kan man pensla dem med ett tunt lager stearin på båda sidor. Använd ett block eller värmeljus och när det börjar bli ordentligt med flytande stearin doppar du penseln i den och sedan försiktigt penslar löven.

är det någon som har andra tips tar jag tacksamt emot dem ;)

BabyDragon
2012-10-03 15:28
0

Oh tack för det tipset. Funderat på hur man ska få dem att hålla Glad

Funderar på att göra en drömfångare som pentakel.

Jag plockar nypon och sparar för att göra till girlang för yuleträdet.

[BlueRain]1
2012-10-03 19:13
1

Åh, tack för tipset, blir så ledsen varje gång de blir bruna och tråkiga, och så är det bara att städa bort dem …
Försökt laminera några löv (dvs plasta in) och det funkar sådär, men efter ett tag försvinner färgerna iaf. Har använt dessa som bokmärken, lite kul trots att de mörknar med tiden, haft mina i ett år nu :-)

[Sweetdelight]
2012-10-10 19:13
0

Vilket bra tips! Jag älskar hösten färger! Men har aldrig lyckats förvara färgen! :/

Tyvärr har jag inga tips att ge tillbaka :(

Men ditt va jätte bra ^^

[stass]
2012-10-11 09:41
2

Kransar av smällbär tycker jag är fint, inget tips så egentligen men med tanke på viss folktro knuten till smällbären ( där smällbär växer reser sig de döda ur jorden, ur den virtuella floran)kanske nått till Samhain?

BabyDragon
2012-10-11 16:39
0

#4 Låter som en riktigt bra ide till Samhain =) Tackar för tipset. Kan säkert föra girlanger av det med.

Blodfot
2012-11-28 11:25
0

Jga tycker bruna löv funkar, har tagit och torkat dme nu, mina jag hittade igår :)

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Blodfot
2012-11-29 11:56
0

änvände dem i en ritual igår, funkade fint :)

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!