En liten påminnelse
Ville bara påminna er om att jag kommer att hålla en Samhain/Hels Afton ritual via nätet imorgon onsdag kl 20.00
Alla som är intresserade är välkomna att vara med. Gå till www.nerthus.n.nu och välj ritualer m m gå längst ner på sidan och tryck på chat

Hur fungerar en onlineritual rent praktiskt? Vad/hur gör man? Skriver man bara eller gör man några fysiskt rituella moment? :)
Det fungerar förmodligen olika beroende på… Inom min tradition fungerar det så att de som är närvarande "dukar" upp det de vill ha med som t ex ljus, rökelse, kristaller m m. Många väljer även att använda sig av passande musik…
Eftersom ritualen går via en chat så blir det naturligt att ritualledaren skriver in ritualen i mindre "portioner" för alla deltagare att läsa… men deltagarna har även sina delar där de är aktiva med att svara på olika sätt.
Den här gången tänkte jag köra hela själv men det vanliga är att några deltagare är mer aktiva genom att öppna och stänga kvarteren…
Kom och var med så får du ju bilda dig en uppfattning om det :D
Givetvis går det ju inte upp mot en ritual där vi möts personligen men den är ett alternativ för alla som sitter själva och kanske skulle önska sig lite gemenskap…

Pga stress på jobbet denna vecka har jag varken haft tid eller ork att planera och sätta mig in i en ritual, men vill inte heller strunta i det! Jag förstår fortfarande inte riktigt hur onlineritualer funkar, men jag testar gärna. Det ska bli kul att prova något nytt! :) tack för infon och vi ses!

Tack till dig för att du höll i det och lät oss vara med! 
hoppas att du kan göra en till snart, vill gjärna kolla och vara med :)
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!