Wicca iFokus

Wicca

Etikettallmänt
Läst 3046 ggr
neemee
2012-11-19 13:38
0

Förbannelse?

Hej

Är det någon/några som är aktiva här som skulle kunna hjälpa mig?

För det första så får jag erkänna att jag egentligen aldrig trott på övernaturliga ting. Det har visserligen funnits och hänt mycket för att övertala mig till att tro på det. Som till exempel det jag vänder mig hit till för att få hjälp med.

Jag gör en historia och bakgrund extremt kort. Oavset om jag tror på det eller inte så kan jag inte riskera att slå ifrån mig detta.

I syskonskaran är det jag som är storasyster. Sedan är det en 2 år yngre bror i följd av en sladdis på 10 år yngre än mig. Tre barn med andra ord.

År 2006 dog den 2 år yngre brodern oförklarligt. Hittades i den staden utomlands där han studerade, i vattnet i floden. Min älskade bror, den jag verkligen hade bra kontakt med och hade bra relation till.

Precis nu i helgen år 2012 dör min andre bror, sladdisen som var 10 år yngre än mig. Oförklarlig död då det spekuleras åt höger och vänster av vittnen på plats om vad dom sett. Huvudhändelsen var att han körde moped på natten med en vän bakom sig. Körde in (?) i en stillastående bil och dog med en gång. Vännen som satt bakom klarade sig.

Båda bröderna blev bara runt 19 /20 år.

Jag känner mig lite " på tur " nu…om ni förstår?

Jag har egentligen aldrig haft otur, haft ett ganska bra flyt och bra stöd med kärleksfulla föräldrar samt familj. Mina bröder hade det inte så eftersom jag är omhändetagen av min "fars storasyster". Jag kan inte riktigt relatera till mina biologiska föräldrar.

Oavsett om jag tror på förbannelser så sitter jag här med detta faktum att båda bröderna dog plötsligt. Och det på konstiga sätt. Nu är jag rädd om min familj, mitt barn och vad som kan hända till exempel mig.

Har redan börjat fundera på att skriva testamente…

Detta hände nämligen i Thailand…och jag själv misstänker att det är någon i Thailand som kastat förbannelse…vem vet. Jag koncentrerar mig inte på att ta reda på hur farbannelsen lyder och vem som utfört detta och vilka som är inblandade.

Jag vet bara att det är mycket pengar inblandade, pengar jag totalt struntar i. Mina adoptivföräldrar är välbärgade. Och jag vet bar att jag vill ta reda på hur jag kan skydda mig på kraftigast sätt. Och det är just detta jag behöver hjälp med av er.

Jo…för ca 10 år sedan fick JAG ett större kuvert i handen av en biologisk Thailändsk släkting här i Sverige. Råkade springa på henne mitt i stan. Ingen människa jag har haft bra kontakt med. En människa jag högst träffar en gång om året kan man säga…

Vi hälsade som vanligt och helt plötsligt tog hon upp ett kuvert ur hennes handväska. Min första tanke var varför hon burit med sig detta jämt i väntan på att råka på mig…konstigt och läskigt.

Hur som helst. I detta kuvert låg två eller tre redan brända små gula stearinljus. Så små som sådana man har på tårtan ni vet. Fast bara saffransgula och utan mönster och redan brända och använda. Och det låg även en pytteliten flaska i med olja. Sedan en lapp på Thailändska, handskrivet. Och så var det mitt Thailändska ID-kort. Vart hon nu fått den ifrån liksom….

Jag tog emot detta eftersom hon sa att mina adoptivföräldrar lider under en förbannelse och har otur. Och att JAG måste använda dessa saker i kuvertet som hon förklarat för att tvätta bort denna förbannelse på mig. Får tillägga att mina kära adoptivföräldrar har haft bra flyt och inte otur. Inget sådant alls.

Jag tog emot men använde aldrig något av det i kuvertet. Min adoptiv-mormor och morfar från Thailand hälsade på efter några år. Jag vågade då visa detta för min adoptivmor. Hon visade detta för sin mor och då blev det fart!

Min mormor förklarade att detta som låg i kuvertet var menat att jag skulle få en förbannelse och att det är tur att jag inte använt något i det.

Den jag fick kuvertet ifrån är egentligen en person i släkten som är avundsjuk och inte så vänligt menat i sina handlingar. Men på den tiden tänkte jag inte så om folk. Och hon har i sin tur fått den av någon annan släkting vars släkting utövar sådant här med förbannelser och sådant.

Min adoptivmor och hennes mor utförde en ritual mot detta. Bland annat brände upp och slängde urin på detta.

Inget mer om detta…men ett halvår senare efter att vi gjorde oss av med detta så dog den första brodern.

Ville bara nämna detta med. Hoppas på hjälp och råd…

Med vänliga hälsningar

Suwannee "Nee Mee"

Thumbnail

#
Är skribent hos ett företag som har samarbete med Google.

# Är skribent för tidningen MF ( Månadens Företag)

# Är även Artikelförfattare och Medarbetare här hos Thailand.ifokus.se

Bedriver även NeeMee FOTO & FILM Produktion.

Blodfot
2012-11-28 09:06
0

Jga måste få fråga en sak: har du känt en närvaro på sista tiden? någon som vill kontrollera dig?

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

neemee
2012-12-10 14:36
0

Hej …förlåt för sent svar.

Närvaro ja…men inte försökt kontrollera på det viset. En natt för två veckor sedan vaknade jag av att det kändes som om någon ville dra av mig från sängen genom att dra mig i båda benen. Jag sprattlade och vaknade helt. Var halvvaken när detta hände. Min man satte sig upp och tittade tydligen på mig och höll om mig…sedan slutade det…

Med vänliga hälsningar

Suwannee "Nee Mee"

Thumbnail

#

neemee
2012-12-10 14:37
0

…annars käns det lugnt…

Med vänliga hälsningar

Suwannee "Nee Mee"

Thumbnail

#

BabyDragon
2012-12-10 15:41
0

#2 Det har hänt mig med. Känns jätteotäckt men det är skönt att vakna då =)

Kan tyvärr inte hjälpa mer =/ Men önskar dig allt gott

Blodfot
2012-12-11 08:47
0

hum, kan tyvärr inte heller hjälpa som jag kommer på…

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!