Wicca iFokus

Wicca

Etikettallmänt
Läst 1959 ggr
Sommarek
0

Hednisk julmarknad

Det kan vara att jag dubbelpostar lite i de forum som jag är med på här, så om några ser detta flera gånger ber jag om ursäkt i förväg. Jag och en väninna var för ungefär en månad sedan på et hednisk julmarknad i Danmark, vilket var mycket mysigt. Jag har letat på nätet efter liknande grejor i Sverige men utan resultat. Den lilla event-makerskan i mig vaknade därför och började undra om 1) det finns nåt liknande i Sverige (kanske mest i Skåne, där jag bor, men även annars) och 2) om inte, om det finns folk som kanske skulle kunna vara intresserade att skapa eller till och med delta i något liknande?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[NadjaIyona]1
2

Jag tycker att det låter som en jätte bra ide.  :)

BabyDragon
1

Låter väldigt intressant. Men de känns som vi hedningar gömmer oss väldigt här i Sverige.

Sommarek
0

#1, tack!  :)

#2, ja, ibland får jag samma känsla, men så dyker det upp folk på moot som vill träffas igen, och folk man känner lite sådär visar sig också vara hedningar…!  :)  Jag vet inte om det är för att folk vill hålla det för sig själva av privata skäl, eller om man är orolig för repressalier. Men i DK var det fullt med folk på marknaden, till och med sådana som såg helt "vanliga" ut.  Flört

BabyDragon
0

Ja jag skulle gärna gå på en sådan Glad men som sagt så vill jag ju inte ha det helt ute då jag inte vet vart jag landar i jobbträsket än. Kanske är överdrivet försiktig, inte en kotte har komenterat mitt pentagramhalsband Tungan ute

ThreeStars
0

Jag tycker det låter jättemysigt, men vad kan man tänkas hitta/sälja på en sådan marknad? ;)

Sommarek
1

#4 Jag tror att sådana marknader drar till sig en del icke-hedningar också, så det behöver du nog inte oroa dig för. ;) #5, på den som vi var på hade man smycken, pälsar, statyer, godis, böcker, kvastar, mjöd… lite blandat, alltså. :)

ThreeStars
0

#6 Vad härligt! :D en sådan marknad skulle verkligen uppskattas av mig och min farsa :D

BabyDragon
0

Det är sant =) Ja en sån marknad skulle verkligen uppskattas! Både för varor och att träffa andra.

Sommarek
0

#7 Har du en farsa som är hedning? :) Jag har skrivit till Malmö stad för att höra vad som gäller om man vill hålla marknad; misstänker att det ska en uppsjö av olika tillstånd till… vi får se!

ThreeStars
0

#9 Nja, inte direkt, men han har ett stort intresse för "allt sånt" ;) Jag fick t.ex. min första tarot-kortlek av honom, och jag har lärt mig ganska mycket av honom :)

Vad kul! :) Hoppas det blir något också! :D

Sommarek
0

#10: Cool pappa. ;)

ThreeStars
0

#11 Oh yes ;D :)