Hednisk julmarknad
Det kan vara att jag dubbelpostar lite i de forum som jag är med på här, så om några ser detta flera gånger ber jag om ursäkt i förväg. Jag och en väninna var för ungefär en månad sedan på et hednisk julmarknad i Danmark, vilket var mycket mysigt. Jag har letat på nätet efter liknande grejor i Sverige men utan resultat. Den lilla event-makerskan i mig vaknade därför och började undra om 1) det finns nåt liknande i Sverige (kanske mest i Skåne, där jag bor, men även annars) och 2) om inte, om det finns folk som kanske skulle kunna vara intresserade att skapa eller till och med delta i något liknande?
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Jag tycker att det låter som en jätte bra ide. :)
Låter väldigt intressant. Men de känns som vi hedningar gömmer oss väldigt här i Sverige.
#1, tack! :)
#2, ja, ibland får jag samma känsla, men så dyker det upp folk på moot som vill träffas igen, och folk man känner lite sådär visar sig också vara hedningar…! :) Jag vet inte om det är för att folk vill hålla det för sig själva av privata skäl, eller om man är orolig för repressalier. Men i DK var det fullt med folk på marknaden, till och med sådana som såg helt "vanliga" ut. 
Ja jag skulle gärna gå på en sådan
men som sagt så vill jag ju inte ha det helt ute då jag inte vet vart jag landar i jobbträsket än. Kanske är överdrivet försiktig, inte en kotte har komenterat mitt pentagramhalsband 
Jag tycker det låter jättemysigt, men vad kan man tänkas hitta/sälja på en sådan marknad? ;)
#4 Jag tror att sådana marknader drar till sig en del icke-hedningar också, så det behöver du nog inte oroa dig för. ;) #5, på den som vi var på hade man smycken, pälsar, statyer, godis, böcker, kvastar, mjöd… lite blandat, alltså. :)
#6 Vad härligt! :D en sådan marknad skulle verkligen uppskattas av mig och min farsa :D
Det är sant =) Ja en sån marknad skulle verkligen uppskattas! Både för varor och att träffa andra.
#7 Har du en farsa som är hedning? :) Jag har skrivit till Malmö stad för att höra vad som gäller om man vill hålla marknad; misstänker att det ska en uppsjö av olika tillstånd till… vi får se!
#9 Nja, inte direkt, men han har ett stort intresse för "allt sånt" ;) Jag fick t.ex. min första tarot-kortlek av honom, och jag har lärt mig ganska mycket av honom :)
Vad kul! :) Hoppas det blir något också! :D
#10: Cool pappa. ;)
#11 Oh yes ;D :)