Wicca iFokus

Wicca

Etikettallmänt
Läst 2018 ggr
Ceriadwen
0

Hela Hutton bakar

Var det någon mer som råkade se Ronald Hutton på kanal 7 i "Hela England bakar"?! Jag blev så paff att jag bara satt och upprepade högt för min man: -Hutton! Ronald Hutton! Så lustigt det känns att jag skulle se honom för första gången i ett bakprogram! (För den som inte känner till det har Hutton skrivit en av de mest väl ansedda böckerna om Wiccas historia, "The Triumph of the Moon: A History of Modern Pagan Witchcraft".)

Ceriadwen
0

Haha! Det är konstigt, nu såg jag honom igår igen! Dock där man kunde förvänta sig, på National Geographics i dokumentären "War on Witches". :) En rätt intressant dokumentär om häxförföljelserna i Storbrittanien under 1600-talet.

BabyDragon
0

Vad roligt att han är i full gång =)

Silent_Hill
0

#0 Haha, vad roligt att få se honom där av alla program som finns Skrattande

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

[BlueRain]1
0

Haha, så roligt! Jag hade nog reagerat på samma sätt :-) Inte sett honom på Tv alls, men nu tänker jag hålla utkik :-)

Började läsa den boken förra året, dock inte kommit så långt än, tar lite tid för mig att läsa på engelska ;-)

Bara Anna
0

Ha ha! Vet du vilket avsnitt det var? Kanske, kanske jag kan hitta det på Play.kanalen…..

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Ceriadwen
1

Det första! :)

Silverkorpen
2

Det ska ju komma en dokumentär från Channel 4, Brittains wicca man. Där Hutton guidar oss, men ingen vet när den kommer att sändas…

Sommarek
0

#7: Det låter spännande, säg gärna till om/när du hör mer om den dokumentären!

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Silverkorpen
0

Nu har jag hört att programmet visats i Polen, men jag har ännu inte hittat det så att man kan titta på det. Men, det kanske blir tillgängligt snart.

Ceriadwen
0

Det låter intressant! Keep us posted! :)