Beltane
Hej!
Någon mer än jag som är exalterad inför Beltane?
I år ska mitt altare bestå av rosa, hibiskus och pärlor tänkte jag mig. Då får jag dessutom en anledning att köpa en hibiskus, min blomsterbutik har tagit in dem nu!
Vad är era planer? Hur ska ni fira?
personligen tänkte jag bara gå ut i skogen, tända ett ljus och meditera lite, se på vårens grönska och fylla mig med kraft inför sommaren
Jag ska fira med mina vänner, vis ka vara 3-4 personer, hur vi ska göra vet nog ingen hehe! Blandning från olika kulturer blir det nog, ska bli intressant!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Vi ska fira med vår första utomhusritual tillsammans, så jag hoppas verkligen att vädret håller! :)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Jag är otroligt peppad inför Beltane. Det kommer vara en majbrasa där vi bor så jag tänker ta med mig sonen (1,5 år) och fira in våren genom att visa honom en riktigt stor brasa för första gången :)
Annars så fokuserar jag mest på att vara glad över att våren äntligen är här! Köpte lite liljor som står på matbordet och håller på att slå ut också. Kommer dofta ljuvligt av blommor i hela köket.
Ibland behöver man inte göra så mycket för att det ska kännas i kroppen att det är någonting speciellt på gång.
Lite halv OT, men viktigt: Tänk på, ni som gör brasor, att kolla högen så att där inte ligger igelkottar i!
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Vill bara kika in och önska en Trevlig Beltane till er alla!