Wicca iFokus

Wicca

Etikettallmänt
Läst 1410 ggr
[pelan]
0

Hjälp :)

Wicca är något heeeelt nytt för mig jag har pendlat från olika religioner och aldrig riktigt "passat in" Våran familj är väldigt..unik då det händer mystiska saker. Min farbror kan "se" vad som kommer att hända, spå? :s Min storasyster brukar drömma om döda personer eller personer som bor väldigt långt bort som inte vi har kontakt med längre och oftast brukar dessa vara personer som min mamma har kännt. Som vill att hon ska föra vidare deras meddelanden. Jag, ja jag (och syrran) har aldrig passat in i familjen riktigt, fått massa skit i skolan av föräldrar, släkt osv. Min mamma slog mig en gång när jag var liten, jag blev ledsen och arg och hoppades på att hon skulle tappa sitt långa svarta hår, och efter några dagar blev hon tom flint på vissa ställen av håret. Det som också är märkligt med mig är att jag har insett att har kunnat få personer att lägga märke till mig (killar) det spelar ingen roll vem det är , om jag tänker typ att det skulle vara kul att det hände, och vips så händer det. Är detta typ normalt :s? Eller typ att varje gång jag inte har gjort ett arbete eller något annat så skjuts det upp utan att jag ens sagt något. Det har också hänt väldigt många andra saker, äre ngn som känner igen sig? Att allt liksom blir en coincidence?

Sommarek
3

Vad som är normalt eller inte är ganska svårt att säga eftersom det beror sig på vad som är normalt och för vem. :) Däremot så låter det som om ni i din familj har en förmåga att kunna känna av sånt som andra inte kan, och på dig låter det även som om du kan påverka din omgivning med dina tankar och önskningar. Just den biten kan det vara nyttigt att du fördjupar dig i, tycker jag, eftersom en förströdd tanke lätt kan leda till att något faktiskt händer, och ska man syssla med det som andra kallar "övernaturligt" behöver man både en viss kontroll över sig själv, självinsikt, erfarenhet och mognad. Allt sådant som kommer om man studerar, känner sig för och tänker efter innan. ;) Sedan vet jag inte riktigt om det är just här på WiF som du ska ställa din fråga; wicca är en religion och har i sig ganska lite att göra med sanndrömmar och magi - även om många wiccaner även kallar sig Häxor eller liknande. ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[pelan]
0

Okej tack så mycket! :)