Ny på forumet
Det är kanske på tiden att jag presenterar mig. Har varit på forumet ett litet tag och läst en hel del. Jag vill tacka för alla bra tips ni har skrivit här och alla bra artiklar som är väldigt informativa. Har införskaffat lite böcker efter era tips :)
Jag är en skåning som är ny när det Wicca, även om jag börjat praktisera smått i gymnasiet. Det hann inte bli så långvarigt då och massa händelser i livet gjorde att jag tappade det och har känt mig väldigt sökande länge. Kom till den punkten när jag bestämde mig för att sluta vara så vilsen och aktivt hitta rätt och ta kontrollen själv (detta gällde inte endast religion och tro utan livet som helhet antar jag) som ett brev på posten kom wicca till mig, om man kan säga så, utan att jag faktiskt själv aktivt sökte just det men det kändes rätt självklart och jag undrade lite varför jag tappade bort det från början. Det är lustigt ur saker fungerar ibland :)
Just nu söker jag väl mest kunskap och läser massor då detta ändå är så nytt för mig.
Så hej på er alla i alla fall :)
Välkommen! Vad kul med fler skåningar; du är väldigt välkommen att kika förbi den här sidan om du har Facebook-konto: https://www.facebook.com/groups/486609968057020/?fref=ts
Vi är ett gäng som träffas på pubmoot en gång i månaden, och ibland träffas vi även för att göra andra roliga saker, så om du vill träffa andra hedningar ansikte mot ansikte kanske det skulle vara något? :)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Va kul :) det gör jag gärna.